Din dragoste pentru brânzeturi și vin

Nu sunt adepta check-in-urilor pe Facebook, însă, nu pot nega faptul că au și ele rolul lor. De exemplu, anul acesta „amintirile de pe Facebook” mi-au atras atenția asupra unui eveniment care mi-a plăcut foarte mult: o degustare de vinuri din luna iunie, de anul trecut. Acest lucru m-a făcut să accept provocarea lui Daniel și să iau parte și anul acesta la un asemenea eveniment. Și iată cum au stat lucrurile.

Evenimentul a avut loc la restaurantul Mignon, din Brazdă, iar de data aceasta vinurile au venit tocmai de pe meleagurile Dobrogei, de la Crama Histria. Alături de ele au fost servite brânzeturi fine din gama Delaco, favoritele mele.

19873621_1528224780562055_1521094339_n

Am degustat următoarele șase împerecheri și mi-a fost tare greu să-mi aleg favorita:

  • Brânză Mozzarella și vin Riesling, cu gust citric, de vară. O combinație ușoară, pe care o recomand pentru o cină servită la o terasă cochetă precum Mignon.
  • Brânza brie cu covrigei de la Grand Papa și un Sauvignon Blanc Mirachi. Până la această degustare habar nu am avut cât de aromat poate fi un astfel de vin.
  • Cașcaval cu piper roșu și vin Ammos rose. Oaspetele de la crama Histria ne-a povestit și de ce a fost aleasă denumirea de Ammos pentru rose-ul pe care îl degustasem. Dar pentru a o afla, vă las pe voi să vizitați crama. În drum spre mare, puteți face oricând un popas la Crama Histria.
  • Brânză camembert de la Delaco a fost servită în combinație cu un Ammos Blanc. Acesta este primul brand premium ce aparține cramei Histria, iar eu mi-l amitesc ca pe un vin ușor acid. Până la urmă, este firesc să fie altfel, căci este vorba de un camembert.
  • Brânza Brie au bleu asortată cu cireșe de iunie și Feteasca Neagră Rose au reprezentat o altă combinație care m-a suprins plăcut. Deși mulți găsesc această brânză drept una „greoaie”, eu o ador. Până la urmă, este o brânză franțuzească, despre care s-ar spune că este de inspirație nemțească.
  • Brânză Grana Padano asortată cu oțet balsamic și un vin Merlot sec. Combinația a fost una dintre preferatele mele și o recomand cu încredere celor care caută o gustare specială, pentru un eveniment elegent.

19756148_1528224817228718_505024145_n

De ce am luat parte la un astfel de eveniment?

Dintotdeauna am iubit branzeturile, iar aceastea au fost mereu consumate cu plăcere în familia din care provin. Cele din gama Delaco sunt de departe preferatele mele. De fiecare dată când servesc masa în oraș, am grijă să aleg ceva care conține mai multe feluri de brânză, indiferent că este vorba de paste, pizza sau salate.

În ceea ce privește vinul, pot spune că este printre singurele băuturi pe bază de alcool pe care le consum. De ce? Vinul te îndeamnă să spui povești. De fiecare dată când mă gândesc la branzeturi, îmi închipui o doamnă din înalta societate. Iar vinul este șalul scump care îi acoperă umerii.

Evenimentul Brânzeturi cum se … cuVin a fost organizat de Asociația Bloggerilor Olteni, cunoscută drept ASBO și DicționarCulinar.r cărora le mulțumesc pentru invitație! 

Categories: De făcut, Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

