Reinaugurăm cu vin…Brânzeturi și vin

Nu am mai scris de multicel. De mult. Bine, bine, de foarte mult timp.

Lipsă de inspirație? Nu chiar… Lipsă de timp? Nu neapărat. Din comoditate? Eh, hai că aici am nimerit-o! Însă acest post nu este despre cât de leneșă sunt eu și despre cât de rău îmi pare că am trecut (nu doar o dată) sub umbrela oamenilor mult prea comozi. Este un post de (re)inaugurare a acestui blog.13348803_1135695736481630_1111173206_n

Și pentru că orice eveniment special necesită sărbătorit, eu am ales s-o fac într-un fel aparte: am fost la o degustare de vinuri, iar acum vreau să vă povestesc și vouă cum a decurs totul. A fost o experiență plăcută, din care am învățat câteva lucruri. Așa că m-am gândit să renunț la egoism și să vi le împărtășesc. Deci, luați aminte, de la un degustător de vinuri amator, dar în același timp mare fan brânzeturi.

Dacă vă întrebați care sunt lucrurile ce se pot învăța la o degustare de vinuri, vă spun că mi-ar lua o veșnicie să le înșir. Însă mă rezum la ceva esențial: cum se ține corect un pahar cu vin și cum se savurează aceasta licoare a lui Bacchus. De somelieri tot auzisem, însă ceea ce fac ei mărturisesc că nu mi se părea deloc un lucru fascinat. Îi vedeam ca pe niște oameni 13349011_1135691949815342_1138432574_nsimandicoși care gustă dintr-un pahar cu vin, strâmbă un pic din nas, apoi înșiră niște povești. Ce gândire seacă și superficială, nu-i așa?

Ei bine, vinul este mai mult decât atât. Vinul este îndemnul către a spune o poveste. O poveste despre tine. Și nu doar pentru că alcoolul îți dezleagă limba și îți face obrajii să ia foc, ci pentru că atmosfera pe care o creează această licoare este una deosebită. Sofisticată, misterioasă, plăcută. Iar degustările de „Brânzeturi cum se…cuVin” nu fac altceva decât să adune laolaltă oameni care au ceva de pus. Este pretextul perfect pentru o socializare cu stil.
13401054_1135695709814966_125250826_n

Toată lumea adoptă o ținută elegantă, de sărbătoare. Și nu mă refer aici neapărat la hainele pe care aleg să le poarte. Ci așa…la modul în care decurg conversațiile. Până și modul în care se toarnă vinul în pahar sau cum sunt aranjate brânzeturile pe platou indică acest lucru. Timpul parcă stă în loc și fiecare împerechere de brânză cu vin nu face altceva decât să te facă recunoscător pentru că ai acceptat invitația. Iar dacă locația evenimentului organizat de Asociația Bloggerilor Olteni şi DicționarCulinar.ro, este terasa Mignon, așa cum a fost în cazul meu, este clar că lucrurile merg într-o direcție favorabilă.

Am degustat cinci împerecheri: Domnul de Roua Alb și Mozzarella Fresca Delaco, Cuvee Petit Sauvignon Blanc și Petit Brie-Ile de France, Rose și Brie au Bleu-Ile de France, Merlot și Cascaval Sofia Delaco și încheiând în mare fast cu Domnul de Roua Roșu și Grana Padano Delaco. Nu sunt adepta vinului sec, însă aceste combinații au reușit să-mi încânte simțurile.

Preferata mea a fost  împerecherea compusă din Merlot de la Avincis și Cașcaval Sofia Delaco. Culoarea vinului și textura plăcută a cașcavalului servit cu nuci m-au convins să votez această împerechere, iar dacă13393287_1135695749814962_1228724300_n ar fi să spun într-un cuvânt cu ce asociez această combinație, aș spune înțelepciune, iar dacă sunt luate separat, vinul reprezintă pentru mine eleganță, iar cașcavalul Sofia înseamnă rafinament.

De cum am gustat, în mintea mea a început să se deruleze o poveste: un bunic, cu păr grizonant și mustață asortată, soarbe dintr-un elegant pahar de vin Merlot de la Avincis și degustă cașcaval Sofia de la Delaco cu nuci, în timp ce lecturează o carte în biroul său vintage. Bunicul e un profesor cu zeci de ani vechime și știe că această combinație este una înțeleaptă, demnă de un intelectual.

 

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

