Cu și despre iluzii

Pentru că spuneam (promiteam, de fapt) că voi reveni cu câteva detalii despre piesa de teatru pe care am urmărit-o joi seara, am decis să scriu acest post. 

Mai întâi de toate, vă promit că nu voi relata decât foarte (foarte) pe scurt despre ce e vorba în piesă. Și asta pentru că nu vreau să fiu eu cea care vă oferă detaliile, ci vă voi lăsa pe voi să mergeți la teatru și să descoperiți. Mai ales că, așa cum am mai scris și în alte postări, nu mă pricep mai deloc la recenzii. Însă mă pricep la ceva: la alcătuit liste. Așa că am asta am de gând să fac și acum. Să vă scriu o listă cu motivele pentru care nu trebuie să ratați punerea în scenă a piesei Iluzii.

Iată ce m-a impresionat pe mine și de ce vă invit și pe voi să o vedeți, de îndată ce veți avea ocazia:

  • tema piesei. Și anume faptul că oamenii își petrec întreaga viață căutând și tânjind după dragoste. Dragostea adevărată. Sună foarte siropos, însă „Iluzii” este mai mult decât atât. Tema dragostei este una foarte generoasă (după cum știm cu toții din viața de zi cu zi sau… din analiza textelor literare de la limba română) așa că așteptați-vă să vedeți cum personajele se confruntă cu sentimente și stări contradictorii în lupta pentru găsirea dragostei: dezamăgire, minciună, trădare, loialitate, sinceritate.
  • pe scurt: piesa începe cu monologul unuia dintre cele patru personaje, Sandra, care vorbește despre soțul ei, Danny și despre mărturisirea pe care acesta i-a făcut-o pe patul de moarte. Danny îi mulțumise Sandrei înainte să moară pentru toate clipele frumoase petrecute împreună și pentru faptul că a fost alături de el mai bine de 50 de ani. Îi mulțumește și pentru momentele în care Sandra a fost sinceră și dură cu el, spunând ca acele momente l-au ținut departe de ispite și l-au făcut să o prețuiască cel mai mult. Însă lucrurile se complică atunci când aflăm că Sandra l-a iubit toată viața pe Albert, cel mai bun prieten al lui Danny. Și mai mult decât atât, Albert are și el o soție pe nume Margaret care îi mărturisește, la rândul ei, lui Albert că l-a iubit toată viața pe Danny. Un careu amoros și savuros, am putea spune. Iar cele care dau naștere conflictului sunt tocmai iluziile dragostei.
  • titlul piesei, trebuie să recunosc, a fost cel care mi-a atras pentru prima dată atenția, așa că am ales să merg să o văd. Și nu regret că am făcut-o.

  • atmosfera creată de muzica ce provenea de la violoncel este una care susține foarte bine transmiterea mesajului.
  • așa cum mă așteptam, piesa reprezintă o modalitate de evadare pentru câteva clipe din banalul cotidian, dar este totodată și una cu un mesaj profund, impresionant care te împinge parcă să meditezi asupra situației în care te afli tu din punct de vedere sentimental. Și te face să te întrebi: „oare eu am găsit dragostea aceea despre care vorbesc personajele din piesă?”, „este dragostea mea pentru totdeauna?”, „oare voi găsi vreodată persoana lângă care să vreau să îmbătrânesc?”.
  • piesa are și un decor interesant, caracterizat de simplitate. Pentru o clipă, ai impresia că te afli chiar în viețile personajelor, în casele lor, de Crăciun, când afară ninge, iar cerul e plin de stele, alături de ei în vacanța de pe plajă, pe veranda casei lor atunci când se fac mărturisiri interesante.
  • este cu siguranță o piesă care te ține cu sufletul la gură, așteptând să afli răspunsul la întrebarea arzătoare: a fost sau nu a fost dragoste ceea ce au simțit personajele? Și mai mult decât atât: cine pe cine a iubit cu adevărat?
  • și mă bucur că m-am convins de un lucru și anume: piesele de teatru monolog, care prezintă povestea din mai multe perspective, sub forma unui puzzle pentru spectatori, au farmecul lor aparte.
  • și să nu credeți că piesa Iluzii îmbracă forma unei drame seci, căci există o mulțime de momente amuzante care sparg cumva monotonia la care te aștepți după ce afli că piesa îmbraca forma unui monolog.
  • 22072015081750
Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

