De ce ador eu târgurile de haine și magazinele second-hand

După Webstock, am mai rămas o zi la o prietenă în București care mi-a recomandat să merg împreună cu ea la un eveniment numit „Garage Sale”. Mi-a surâs ideea de cum am auzit că implică multe haine vintage. Așa că iată-mă în apropiere de Piața Romană la acest târg de haine pe care, sinceră să fiu, l-am adorat. 

O mulțime de piese vestimentare noi sau second-hand se găsesc la un astfel de eveniment și tocmai de aceea vă recomand și vouă să luați parte la târgurile de haine de fiecare dată când aveți ocazia sau să dați o raită pe la magazinele second-hand din oraș. Eu nu m-am putut abține să nu-mi cumpăr o fustă cu imprimeuri florale, în culori de toamnă care se leagă cu un cordon cochet în talie și o pernă portocalie decorativă. Prețurile mi s-au părut relativ ok și aș mai fi cumpărat dacă prietenii mei nu s-ar fi săturat să aștepte. Văzusem și câteva broșe și inele vintage care-mi făceau cu ochii.

targ-de-vechituri-1024x775

Ador pernele decorative. Pentru multe persoane nu au nicio utilitate fiindcă sunt prea mici sau prea tari, însă eu le găsesc simpatice și intenționez ca atunci când o să mă mut „la casa mea”, să am o canapea plină cu o mulțime de perne colorate, în diverse forme.

Iar dacă nu v-am convins, iată care sunt motivele pentru care recomand participarea la un astfel de târg:

  • La târgurile de haine sau în toate magazinele cu produse la mâna a doua, prețurile articolele vestimentare sunt mici, accesibile celor care vor produse „de firmă” sau de calitate, dar nu și își pot permite să le achiziționeze din magazinele originale.
  • În second-uri  sau la târguri se găsesc produse de calitate, care arată destul de bine, chiar dacă au fost purtate anterior de altcineva. Există și cazuri în care printre hainele vechi să fie aduse și haine care nu au fost deloc purtate și încă au atașată eticheta.
  • Pentru un look original, vintage, cele mai bune magazine sunt cele second sau târgurile precum Garage Sale. Doar acolo se găsesc piese vestimentare unice, care pot să vă pună în valoare ținuta.
  • Mulți pantofi găsiți la târgurile cu vechituri au o calitatea mai bună decât multe firme existente pe piață care percep prețuri exorbitante. De cele mai multe ori, suntem nevoiți să plătim pentru brand și nu pentru calitate.
  • Pentru cei mai plinuți, cele mai multe articole de îmbrăcăminte se găsesc în second-handuri. Există chiar magazine special create pentru cei care au probleme cu greutatea.
  • Șansele ca cineva să aibă hainele ca ale tale scad atunci când cumperi de la un astfel de târg
  • haine-second-hand

Însă există și aspecte mai puțin plăcute când vine vorba de astfel de târguri sau magazine second-hand:

  • De regulă, aceste magazine sunt pline cu tot felul de produse, fapt care le face înghesuite. Este nevoie de timp și răbdare pentru a căuta printre mormanele cu haine. Uneori, hainele sunt chiar aruncate.
  • Multe articole vestimentare din second-handuri sunt pătate sau rupte și este nevoie să fie date la o parte pentru a se ajunge la cele de calitate. Există, desigur, și momente în care magazinele second-hand nu au nimic interesant de oferit.
  • La târgurile de vechituri, este de multe ori necesar să negociați cu vânzătorul care are întotdeauna tendința de a percepe un preț mai mare. Iar multe persoane urăsc tocmeala. Chiar și eu. Nu mi se pare elegant, însă o numesc „strategie de marketing”. De regulă, mă pricep destul de bine la oameni și îmi dau seama dacă îi pot convinge sau nu să lase din preț.
  • Mirosul neplăcut din magazinele mici, din cauza soluțiilor folosite pentru dezinfectarea hainelor sunt un alt motiv  pentru care multe persoane aleg să le ocolească.
  • Mulți persoane aleg să nu intre într-un second sau să meargă la un târg de teamă că vor fi văzuți de cineva și catalogați drept „ieftini” sau „săraci”. Eu nu sunt de acord cu acest lucru. Mi se pare o concepție arogantă și greșită.

P.S. Îi mulțumesc prietenei mele, Ana, care m-a invitat la Garage Sale!

Categories: De făcut | Tags: , , , , , | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

