Post Gaudeamus

Sigla GaudeamusLa târgul Gaudeamus de anul acesta din Craiova, puteai să găsești cam tot ce vrei: de la romane polițiste pline de suspans, cd-uri cu muzică, borcane cu dulceață și ceaiuri cu arome fructate, până la caricaturi, concurs de Miss și, de ce nu, calendare cu tipe dezbrăcate. Până la urmă, nudismul este o formă de artă și probabil la asta s-au gândit și cei de la Editura Prior când au ales să vândă un astfel de calendar. Sau poate este doar o strategie de a atrage mai mulți clienți.

Din păcate însă, cu calendar sau fără, reprezentanții editurilor nu păreau prea mulțumiți de numărul vizitatorilor de anul acesta. De fapt, vizitatori au fost, cumpărători nu prea. Din această categorie fac și eu parte. Ca să fiu sinceră, nu m-au atras deloc ofertele găsite la ediția de anul acesta a târgului. Nu am găsit cărți care să mă ajute pentru redactarea lucrării de licență, nici pentru admiterea la Master, nici pentru plăcerea mea de a citi. Am plecat acasă doar cu o agendă simpatică, de la editura All.

aduler-bun-500x500Desigur, nu neg că existau multe titluri ademenitoare, însă prețul era cel care mă făcea să nu cad pradă tentației. Iar dacă vă întrebați dacă există cărți și după târgul Gaudeamus? Ei bine, da! Există! Iar unele, deși sunt de la aceleași edituri, se găsesc și în supermarketul Auchan, din cartierul Lăpuș, la un preț mai mic. Așadar, mie mi s-a părut că târgul ăsta a venit cu oferte și nu prea. Să vă dau câteva exemple: pusesem ochii pe cartea „Adulter” a lui Paulo Coelho de ceva vreme și am decis să aștept târgul Gaudeamus în speranța că poate o voi găsi mai ieftină. Aiurea! Editura Humanitas pretindea prețul de 32 de lei pentru această carte, iar în supermarket costa 30 de lei. Am așteptat degeaba! Și măcar de-ar fi singurul exemplu.

Și în cazul cărților lui Lucian Boia a fost o competiție nedeclarată între supermarket și Gaudeamus: cărțile „România, țară de frontieră” și „De ce este Româia altfel?” se pot cumpăra din Auchan cu 2 lei mai puțin decât la târg. Și se mai miră editorii că volumele lui Boia sunt printre cele mai furate din librăriile românești. Nu încurajez sub nicio formă furtul, însă nici cu falsele ofete nu sunt de acord. Și deja celebra carte a președintelui Klaus Iohannis, „Pas cu pas”, o puteai cumpăra de la târg cu 15 lei, deși în supermarket costa doar 12 lei. Și la editura Rao, cartea „If I stay” era mai scumpă cu aproape 2 lei. Și lista poate continua.

Însă să nu credeți că obișnuiesc să văd numai jumătatea goală a paharului. Atenția mi-a fost captată și de standul cu ceai, biscuți și deja celebrele candy-pops ale celor de la ceainăria Bernschutz & co. Însă Luminița Dragomir, managerul ceainăriei, prezent la standul de la târg, ne-a spus că e nevoie de ceva răbdare pentru ca oltenii să înceapă să vadă cu ochi buni lucrurile mai puțin întâlnite în zona lor: „Este primul an în care participăm la târgul din Craiova, dar la București, deja ne numărăm de ani buni printre organizatori. Am câștigat chiar premiul Ceainăria Târgului Gaudeamus București și acest lucru ne-a încurajat să încercăm și în Craiova. Într-adevăr, există mult mai mulți oameni care preferă ceaiul în capitală, dar am observat că, încet, încet sunt și craioveni care și-au făcut obiceiul de a trece pragul ceainăriei noastre.”

natural-acne-cure-chamomile-teaBernschutz & co a încercat să-i ademenească pe craiovenii veniți la târg cu o gamă largă de ceaiuri organice, pe care Luminița Dragomir le recomandă savurate împreună cu o carte bună. Dintre acestea, ceaiul verde, dar și cele cu arome fructate au fost alegerea vizitatorilor de la Gaudeamus. Însă, managerul ceainăriei ne-a recomandat o combinație mai îndrăzneață de ingrediente compusă din ceai negru și garam (iute) masala (amestec), popular în India. Printre condimentele amestecului indian amintim: cuișoare, coriandru, dafin, cardamon, scorțișoară și nucșoară.

Categories: Sub aceeași umbrelă cu mine | Tags: , , | 7 Comments

Post navigation

7 thoughts on “Post Gaudeamus

  1. Stai linistita ca nici la carturesti, unde am fost eu in Bucuresti, nu gasesti mare lucru. E un fel de Charisma (au preturi si mai mari chiar) si e un fel de librarie. Si preturile sunt pe masura:)

    Like

  2. Am sa scriu cand sunt pe tren, o sa ma plictisesc oricum:) o sa fac sub forma de jurnal de bucuresti: prima zi, a doua zi etc.

    Like

  3. Pacat ca n-am iesit foarte mult:)))

    Like

  4. Organizatorii doar bifeaza Craiova.Am mai avut si anul trecut discutia asta.E mare diferenta intre Romexpo si Teatrul National. Incepand cu ….matura sau aspiratorul care lipseste.Era un praf pe mocheta aia de 30 de ani si nisip….Era si o televiziune pe acolo si i-am aratat.Cica numai cartea ii intereseaza.Am discutat anul trecut si cu Humanitas si cu altii despre cum se prezinta in Bucuresti si in Craiova….

    Like

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

